בננה פנקייק, אג אנד טומאטו פנקייק

 


 



קודם כל תמונה והסבר – זו ארוחת בוקר שמוגשת כל בוקר בגסט-האוס של מאמא נאשי, זו שחצי מהישראלים עוברים דרכה, בעיקר כי יש המלצות בכל אתר עברית עכשווי, ועוד יותר – כי היא שווה את זה. ארוחת הבוקר עולה 2 יואן (שקל בערך) ומכילה פנקייק ענק, באפשרות הראשונה חותכים לרבעים, מוסיפים ליד הפרוסות כמה חתיכות עגבניה ושתי ביצי עין הפוכות (בחלק העליון של התמונה, מאחורי כוסות התה שבסלסלה). הצורה השניה מורכבת מאותו פנקייק מופלא, עליו פרוסות בננה ומשהו מתוק – כנראה מייפל, אולי דבש (בחזית התמונה, הצלחת הזו מקדימה, לא ממש רואים אותה אבל אם תחפשו טוב תמצאו). נא לשים לב לידיים מכל הכיוונים – כולנו צילמנו בהתפעלות את המנה הריחנית הזו.


אני אכלתי את המלוח (ארוחת בוקר זה מלוח), וחזרתי הביתה עם תשוקה בלתי מוסברת לשחזר את הדבר הזה, אבל בפורמט יותר מתאים לי (הקמח הלבן גרם לי כמה עינויים קטנים במהלך הטיול). באתי, ערבבתי, והצלחתי לשחזר באופן שונה, אבל דומה למדי.


אז הנה השחזור שלי, שאפשר לשדרג אותו ככל שהדמיון מרשה להתפרע:


חומרים –


כוס קמח מלא


ביצה


כפית אבקת אפיה


כוס מים – לשים חלק ולהוסיף במידת הצורך


מעט מלח


הכנה –


מערבבים הכל, עד שמגיע למרקם כמו שמנת (להוסיף מים בהדרגה כדי שלא יהיה נוזלי מדי).


מחממים מחבת לא גדולה מדי, שמים חמאה,


שופכים מהתערובת לשכבה של כ 1 ס"מ,


מטגנים על אש בינונית עד שלמעלה כמעט מתייבש הכל (לא לשרוף את הלמטה)


הופכים, מנמיכים את האש ומכסים.


זה אמור לתפוח מעט ולצאת אוורירי באופן יחסי לעובדה שזה קמח מלא.


 


אחר כך בוחרים מה להכין מזה, ורצוי להגיש עם תה ירוק או משהו דמוי סיני ליד, כדי שהבצק הכבד הזה יחליק בגרון בנעימות מירבית. היו שם כמה חבר'ה שאכלו כל בוקר 2-3 חתיכות, וכדי להבין את גודל המשימה אני אשווה אלי – בקושי הצלחתי לסיים מנה אחת (ואני ידועה בחוסר הגבולות שלי כאשר מדובר בבצקים לארוחת הבוקר!!!).


 


בתיאבון!


 


 

 
אני הכי חשובה בעולם.

1359747998_boxלצאת איתי מהקופסה
ללחוץ כאן לשליחת מייל