מה זה רייקי

העולם שאנו חיים בו מוכר לנו בעיקר דרך חמשת החושים, בנוסף יש אנשים שנהנים מחוש שישי, ויש אחרים שנחנו אפילו בחושים נוספים, אבל כולם ללא יוצא מהכלל יכולים לחוש את אנרגית הרייקי.
רייקי זה שם לאנרגיה מסוג מסויים (אחת מתוך רבות אחרות), אנרגיה שניתן לחוש בצורות שונות – חום, עקצוץ, רוגע, ולעיתים – אלו שנחנו בחושים ההם המיוחדים – אפשר אפילו לראות אותה דרך צבעי ההילה של הגוף או סתם כתנודת אויר במקום אליו נשלחת. רבים כבר למדו להכיר אנרגיה זו, ורבים אחרים חוו טיפול או מגע מידיים של אדם שמודע לרייקי, אך עדיין הנושא מעורפל למדי ורווי דיעות קדומות, אז הנה מעט סדר בשלל המידע שנמצא בציבור –

רייקי, כאמור, זה שם לאנרגית ריפוי מסויימת. המתלווה לדרך חיים שלמה. את אנרגית הרייקי גילה והגדיר יפני בשם דר' מיקאו אוסויי לפני כמאה שנה, הוא טיפל באנשים בעזרת אנרגיה זו, וכן הסמיך תלמידים ספורים להמשיך את דרכו, תלמידיו העבירו את תורתו הלאה במזרח וגם בארצות המערב.
המילה רייקי מורכבת משני סימני כתב ביפנית –
ריי – יקום, אוניברסלי, בראשיתי
קי – אנרגיה
בתרגום חופשי אפשר לומר שזו אנרגיה שמכילה את המקור של ההוויה שלנו.

אנרגית הרייקי לא באה מתוך האדם אלא קיימת מחוצה לו. לימוד רייקי פירושו ללמוד איך להתחבר לאנרגיה זו ולהעביר אותה דרך האדם אל המקום אליו נשלחת. תפקיד האדם כאן אינו לייצר אנרגיה אלא לשמש כ"מוליך" המעביר דרכו את האנרגיה למקום אליו רוצה שתישלח. אם לדמות את הפעולה לתמונה – הרי שהרייקי כמוהו כמים באגם, במרחק מה נמצא פרח הזקוק למים אלו, את המים מעבירים בצינור מהאגם אל הפרח. הצינור הוא למעשה האדם המעביר את הרייקי, ככל שהצינור יהיה נקי יותר מבפנים כך יזרמו המים חופשי יותר – כך ככל שהאדם יהיה מאוזן יותר בדרכו כך תעבור האנרגיה בצורה טהורה ונכונה יותר.

בנוסף לידע הטכני של החיבור לאנרגית הריפוי, כתב אוסויי 5 עקרונות המלווים את האדם בדרך החיים של הרייקי –
רק היום לא אכעס
(רק היום) לא אדאג
אכיר תודה
אהיה שקדן
אכבד כל אדם
חמשת העקרונות מהווים נקודת משען לשינוי התנהגותי הנובע מדפוסי חשיבה ורגש אוטומטיים שאנו פועלים לפיהם לאורך חיינו. עקרונות אלו יחד עם החיבור האנרגטי נותנים לאדם כלי להיעזר בו בחיים, על מנת להגיע לאיזון גופני, רגשי ונפשי טוב יותר בחייו. תירגול יומיומי ושמירה על עקרונות אלו יכולים להביא לשינויים יפים בחיים, החל מכמה דקות של שלווה מדי יום, דרך ריפוי מכאובים ומחלות שונות, ועד לגמילה מהתמכרויות שונות ודפוסי חשיבה והתנהגות שמתבררים כמיותרים לנו בחינו.

קיים מידע רב ביותר על רייקי באינטרנט ובספרים שונים, אבל הלימוד האמיתי יכול להיערך רק על-ידי מי שהוסמך לכך (מאסטר) והתנסה ברייקי לפחות שנתיים, מאחר והחיבור הממשי לאנרגית הרייקי יכול להתבצע רק באופן אישי ממאסטר לתלמיד, חיבור שנערך בצורת חניכה אנרגטית מיוחדת.
הלימוד נחלק לשלושה שלבים –
רייקי 1 בו האדם מכיר את האנרגיה, לומד איך להתחבר אליה ואיך לטפל בעצמו.
רייקי 2 בו לומדים שלושה סמלים המאפשרים למקד את האנרגיה וכן לשלוח אותה ללא גבולות מרחק וזמן.
רייקי מאסטר – השלב בו לומדים איך ללמד, האחריות להעביר את הידע הלאה.
לימוד הרייקי בשלב הראשון פשוט ביותר וגם החוויתי מכולם מכיוון שבו נערכת ההיכרות הראשונה עם אנרגיה מופלאה זו. הלימוד נמשך לאורך כמה מפגשים (9-12 שעות), ומתאים לכל גיל בו האדם מודע לעצמו, ולכן יש כבר רבים שלמדו ומטפלים בעצמם.
הבונוס הנוסף הוא היכולת להעניק טיפולי רייקי לאחרים, אבל זאת כדאי לעשות רק לאחר שהאדם טיפל בעצמו לפחות כמה חודשים קודם.
לימוד השלב השני מגיע כאשר יש כבר הבנה בסיסית ברמת הגוף והאנרגיה שבו, שלב שבו נוספים סמלים לדרך הטיפול ומעשירים את האיכויות.
שלב המאסטר – מעטים מגיעים אליו, מאחר וזהו השלב בו לוקחים אחריות להעביר את הידע הלאה, ללמד אחרים. אין העצמה או כוח יותר גדול בעקבות למידה זו, אך יש הבנה נוספת והפנמת הענווה בהליכה בדרך הרייקי.

רייקי זו אנרגיה, זו דרך חיים.
מי שבוחר לשלב את הרייקי בדרך חייו,
נותן לעצמו מתנה של פשטות, של בריאות,
של חשיבה חיובית לחיים.

 
לפעמים מתחשק לנוח, קחי שלוש דקות של מנוחה עכשיו. מותר לך.

1359747998_boxלצאת איתי מהקופסה
ללחוץ כאן לשליחת מייל