תמציות באך

כתמיד גם כאן למדתי את הנושא באופן פרטי, אצל מורה מופלאה בשם צביה ברנע, ובפורום מצומצם של 2 תלמידים בביתה שבקיבוץ.
הלימוד הפך מהר מאד ללא שגרתי במובנים רבים. התעמקנו בפילוסופיה והתפיסות הרוחניות שהנחו את באך להגיע לתורה שלו, וניסינו להבין מתוך כך את מבנה הגישה כולה.


באך חיבר את הידע הרב בהומיאופתיה, עם תפיסתו הרוחנית את החיים, לכל אורכם. לפי הבנתנו את דבריו הנשמה קיימת תמיד, היא אוצרת את כל הידע והאהבה, ולעיתים מתגשמת בגוף. החיבור הזמני הזה של גוף ונשמה נועד לשלב לימוד, והלימוד מתרחש בעקבות דילמה, סבל כלשהו. כאשר הגוף והנשמה פועלים באחדות מתקיימת אהבה עצמית, אשר מאפשרת לאדם לחיות את חייו בשלמות ואחדות עם הכל. אולם כאשר אין תיאום שכזה, מתקיימות מחלות בכל רמה שהיא – גופנית או נפשית או שתיהן.


מחלה היא ההזדמנות ללמוד את חוסר האחדות, ללמוד הקשבה פנימית, חיפוש אחר תשובות הנשמה אשר מובאות לגוף, ומכך לצמוח ולהתפתח הלאה (לצורך כך התגשמנו בגוף) ולכן כל שנשאר הוא להקשיב לתשובות אלה ולמלא אחריהן.
מחלה היא בעיקר תוצאה של פחד, היוצר את חוסר האיזון של האהבה העצמית, פחד הנובע מחוסר תיאום בין גוף לנשמה.
תמציות הצמחים באות על מנת לגשר על הפער ההבנתי הזה, לחבר חזרה בין הגוף לנשמה, על מנת לחזור למצב של אחדות.


הטיפול בפרחי באך נשען על 38 תמציות, המחולקות ל 7 קבוצות.
כל אדם זקוק לכל אחת מהתמציות על מנת לחזור לאיזון, אבל כאשר מופיעה בעיה מסויימת, היא מצביעה על צורך גדול יותר במספר קטן של תמציות, אשר לאחר לקיחתן לאורך זמן מסויים, יעזרו לגוף לחזור להקשבה הפנימית, להזיז את הפחד הצידה ולמצוא את הצעד הבא.
במהלך הטיפול נערך תישאול, נאספות עובדות ומתקבלות תשובות.
התשובות מתקבלות על ידי שימוש בטכניקות שונות כמו מטוטלת, קינסיולוגיה, תיקשור וכל טכניקה אשר נכונה למצב.
בסוף הטיפול המטופל מקבל בקבוק המכיל את התמציות שנועדו לו לפרק זמן זה בחייו, והוא מתבקש לקחת אותן לפי ההוראות, להקשיב לעצמו במהלך הזמן הקרוב ולשמור על קשר עם המטפל לצורך מעקב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים