בייג'ין הצבעונית

לפי תאריך הטיסה היה עדיף להתחיל בצפון ולרדת דרומה, יחד עם השמש, מה שהוכיח את עצמו כשיקול נכון ביותר – היו לי ימי שמש נפלאים, מזג האויר הלך איתי בנעימות וליווה אותי, אפילו ביום אחד של זרזיפי מים קלים במקדש השמיים היה נעים ביותר. שיקול מזג האויר התנגש עם שיקולי תקציב, אבל את זה אני מבינה היום – לחזור מסין עדיף מבייג'ין, שם זול, יש היצע של כמעט כל דבר, וכיף לקנות למי שאוהב את זה (אני אוהבת). הטיול הבא יסתיים בבייג'ין כדי שאוכל לחזור עם תיק חדש מלא בכל טוב, אבל על קניות באחד הפרקים המאוחרים יותר.

אז הגעתי לעיר אחר הצהרים, לפי ההוראות לקחתי מונית משדה התעופה עד לאכסניה שהזמנתי עוד מהארץ. יצאתי מאורגנת להפליא, אחזתי ביד מפה עם סימנים סינים יפים, שאמרה לנהג לא דובר האנגלית בדיוק לאן לנסוע. נסיעה של שעה, והגענו לרחוב שעובר כרגע שיפוצים, אז נסענו על תלוליות שלא היו מביישות רכב 4X4 מודרני וחדיש, והמונית האומללה נאלצה לעמוד בתלאות הדרך (הצליחה) יחד עם קללות עסיסיות בסינית של הנהג, ומשפטי הסכמה בעברית שלי, גילינו אחווה אנושית מופלאה לנוכח העובדה ששנינו לא הבנו מה השני אומר, אבל הבנו הכל! המשכנו דרך צפיפות הרחוב שהגענו אליו – רחוב שוק שהמון אנשים הולכים בו, והנהג הביא אותי עד לפתח האכסניה, הייתי ממש גאה בו.

יצאתי, נכנסתי לאכסניה, התקבלתי בחיוך רחב, התמקמתי (על האכסניה יבואו עוד סיפורים) ויצאתי לצלם איפה אני.

צד אחד של הרחוב נראה ככה, שוק מרהיב וצבעוני, הצבעוניות הזו תלווה אותי לאורך כל הטיול בשמחה גדולה של חגיגה בעיניים, עם חנויות לתיירים מצד אחר, וחנויות רגילות לידן. המון אנשים הולכים, בערב יש עוד יותר, ובדיעבד התברר לי שכל הסמטאות היוצאות מהרחוב הזה גם הן חלק מהשוק, מלאות כל טוב במחירים מצחיקים ביותר (אמרתי ששווה לסיים את הטיול בסצנת קניות נרחבת בבייג'ין…)

הצד השני של הרחוב פונה לחוטונגים – רחובות קטנים וישנים שבעיקר ריקשות עוברות בהם, זה הרחוב המרכזי יותר (תמונה שהשאלתי ממישהו שגם היה שם), וממנו יוצאות סימטאות לכל הכיוונים. רחוב סיני ישן רגיל ממוצע, שלטים בסינית, אופניים, ריקשה, אופנועים, ויותר שקט באופן יחסי.

תמונה נוספת מהחלק של השוק מראה שבעצם הלכתי עם המבט למעלה חלק ניכר מהזמן, מזל שלא התנגשתי באף אחד תוך כדי, לראות את החלק העליון של הבתים, זה שיש בו כל מיני קצוות של גגות ישנים, שלטים בסינית צבעונית, ואפילו הצלחתי לזהות סימן שכבר אמרו לי מה המשמעות שלו – אינטרנט (חשוב!!!!!) הסימן עם שני האיקסים מתחת לריבוע, מה שהוכיח עצמו כחסר חשיבות לחלוטין מאחר נעזרתי באינטרנט באכסניה – לפחות שם הוא מדבר עברית ולא רק סינית… אבל צילמתי…

מנקודת הראיה הזו בייג'ין נראית עתיקה וסינית, רעשנית וצבעונית, מחייכת לתיירים כמו גם למקומיים. המון דוכני אוכל ברחוב, ריחות נפלאים, הבטחתי לעצמי שהאוכל הראשון שלי בסין יהיה טעים ולא היתה בעיה לקיים את ההבטחה הזו בדוכן של אישה חמודה ששמה לי ירקות מוקפצים בעלה של בצק אורז, עטפה בשקית ניילון והגישה לי עם חיוך.

מנקודת מבט של כמה צעדים קדימה בייג'ין נראית אחרת לגמרי, אבל זה במקבץ התמונות הבא.

ריח מענג של לחם נאפה בתנור, תחושת בית מחבק.